Strategia iPhone 5

In 3 zile se lanseaza modelul care decide ierarhia in aparate mobile de anul viitor.

Deja Samsung depaseste sensibil la vanzari iPhone iar Apple pare ca si-a pierdut suflul in zona de inovatie si putere de seductie. Ultimele fotografii de iPhone 5 sugereaza un aparat mai inalt si mai subtire, cu alt port si probabil alte feature-uri de camera si adaugiri de functionalitate. Destul de greu sa faci un quantum leap dupa 4S.

Apple a reusit prin cultura designului si povestea lui foarte bine spusa de Jobs. Dar iPhone 5 vine si spune acelasi lucru ca acum 2 ani. Un design reincalzit a doua oara. Mai tine ? Sunt functionalitatile de doua ori mai tari decat nivelul pietei ca sa faca diferenta ?

De altfel, pastrarea designului mai are sens intr-o singura situatie: Apple va lansa pe 12 sept smatphone-ul popular. iPhone 5 nu poate fi decat modelul pentru care se vor bate pe cota de piata. Si pentru a face asta inseamna ca trebuie sa-l vanda foarte ieftin. Sau sa scoata doua modele, unul de baza si unul high iar cel de baza sa fie undeva la 300 EUR.

Oricine isi doreste un iPhone dar nu oricine isi permite unul iar acum Apple trebuie sa decida daca se duce mainstream sau nu. La cum arata valoarea de piata de sustinut a companiei si senzatia de lipsa de directie de la un lider de pe acolo, imi pare ca se vor duce mainstream. Cealalta alternativa inseamna stagnare, in lipsa unui avans tehnologic evident sau a unei magii de vre-un fel.

Mai mult, senzatia ca Apple a ajuns la un tipping point pe toata linia este din ce in ce mai prezenta.

 O alta parere despre incotro se indreapta Apple.

5 thoughts on “Strategia iPhone 5

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.