The Facebook Time Lapse

facebook-users-cash-640

Lucrurile s-au intamplat asa: la inceput (2007 – 2010), orice campanie se intampla pe site-uri si avea atasat si obiectivul de strangere de baza de date. La un moment dat aveam zeci de mii, chiar sute de mii de oameni, pentru anumite branduri, carora le aveam datele.

Faceam planuri si strategii despre cum acesti oameni vor fi activati si cum va creste rata de raspuns, pe bani putini. Bine, lucrurile nu se intamplau dar ca idee, era o discutie si un mind set.

Atunci, a venit Facebook si a ras tot. Tot ce era despre relatie pe termen lung, tot ce era de perspectiva si marketingul la nivel personal. Facebookul a vandul iluzia unor comunitati imense pe bani putini, daca nu gratuit. Si toata lumea s-a dus buluc. Si unii chiar au acum peste 1 milion de fani pe fb, au in spate bugete solide pentru mentenanta si dialog, au planuri de tot felul pentru anii viitor. Socialul are acum peste 50% din bugetele de on-line, mai ales in FMCG.

Intre timp, Facebook s-a listat, si a inceput cursa de livrat rezultate, adica bani. Astazi am aflat ca aceasta cursa a intrat intr-o faza decisiva. Tot ce ni se parea noua zi de zi este confirmat prin niste rate generale de engagement drastic reduse brusc.


Ce urmeaza este destul de simplu. 2014 este anul in care tot ce inseamna comunicare o sa caute solutii sa iasa de pe Facebook sau in cel mai bun caz sa isi diminueze drastic expunerea. Strategia de a merge catre oameni, strategia de mentenanta activa, va fi inlocuita de o strategie de reactie, de raspuns la eventualele interpelari a celor de acolo. Continutul viral va creste in importanta si va reporni morisca de generat baze de date, de data asta poate si cu intentii si strategii mai clare de segmentare relevanta si utilizare in comunicare.

Practic, am socializat 3 ani, ni s-a oprit ceasul si am pierdut cateva sute de mii de euro. De la anul o luam pe calea normala, cale care de data aceasta va avea un nou rege: mobilul.

5 thoughts on “The Facebook Time Lapse

  1. Pingback: Mugur Pătrașcu: cum am pierdut degeaba 3 ani pe Facebook | OnlineReport.ro

  2. Pingback: Dupa 3-4 ani de Facebook ...

  3. Pingback: Este YouTube o alternativa pentru Facebook? | M A N A F U *

  4. Pingback: Linkurile zilei despre blogging şi atât • Chinezu

  5. Pingback: Facebook a murit! Traiasca Facebook! (Part 1) | M A N A F U *

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *